Minisemester!

Imorgon åker jag, Peter och Charlie på en mini-semester. Vi ska börja med att åka till Sthlm för att träffa Giia, Billy och framförallt Thor 🙂 Kul för Charlie att leka med någon i sin egen storlek och ålder 🙂 Sen åker vi till Örebro på hemvägen och umgås med iida och Alvin ^^ Ska bli kul. Det är den semestern som plånboken klarar av just nu. Och det duger fint för mig ^^ Umgås med vänner man inte ser så ofta längre är guld värt 🙂

Ska snart börja plocka här hemma. Diska all disk så man inte kommer hem till en igenmöglad diskbänk kanske 😉 Sen får man ju diska lite imorgon också, men det är lika bra att ta det man kan idag 🙂 Vi åker ganska tidigt så vi har många timmar på oss att få rätt på Charlies dygn. Jag och Peter har gjort smörgåsar att äta på vägen. Peter får skinka och potatissallad, jag får kyckling och potatissallad och Charlie får bara kyckling 🙂 Sen i bilen ligger en tiding för mig att läsa när jag får tråkigt 🙂

Idag har vi varit till Charlies faster och farbror för att fira att farbror fyllde år 🙂 Då fick Charlie massa frisk luft och hade jättekul ^^ Sen åkte vi en snabbsväng till morfar och mormor Liselotte. där fick han fika för andra gången och sen åkte vi hem. Blev lite senare i säng idag än vad han brukar, ska se om han sover bättre av det 🙂 För som det är nu vaknar han efter någon timme och vägrar somna om. Nu när Peter plockat iordning på hans rum så leker han en massa där 🙂 Skönt det. För då kan man sitta brevid och bara bläddra i en av alla hans böcker 😉 Men jag blir lite konfunderad. Ungen har en stooor kartong med leksaker, två banankartonger och en bokhylla med leksaker. Vart kommer allt ifrån? Jaja, får se det positivt. Av dom leksakerna har Peter och jag köpt i princip bara födelsedagspresent och julklapp. Och lite småplock som ”hoppar” i korgen när man handlar. Annars kommer det mesta från Peter (leksaker han lekte med när han var liten), Martina (leksaker hennes ungar inte vill ha längre) och presenter från andra. Så har har en massa leksaker men vi har inte betalat alla tusenlappar dom skulle kostat 🙂 Då är jag nöjd 🙂

Men men, sätta igång kanske? Jaja, bloggtorka blire nog och det beror alltså på vår semester 🙂 Tyvärr har jag helt glömt bort att skicka ut vinsterna än. Förlåt. Det kommer!

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar