svammel svammel

Igår fick jag beskedet att min kusin dött, efter en lång kamp mot cancer. Eftersom jag har sån stor släkt så har man inte haft kontakt med alla och hon är en av de som jag inte haft kontakt med men ändå känns det tufft. Hon verkar ha skänkt glädje till alla människor runt omkring sig. Jag tänkte igår: ”det är dagar som den här som det är svårt att tro på gud”, men direkt efter kom tanken: ”det är dagar som den här som jag tror på gud”. Hon är inte död, hon är bara på en annan plats, för hennes själ lever vidare någon annanstans. Hur jobbigt vore det inte om de som dör bara är borta för all framtid? Om jag aldrig skulle få träffa Marcus igen?

Gud tar alltid tillbaka de finaste änglarna först brukar jag säga. Hon och Marcus behövs någon annan stans nu. För det är svårt att inte tänka på Marcus mitt i allt det här. För nu finns det två systrar som går igenom samma sak som jag och mina syskon gått igenom. Som dessutom fortfarande har ganska öppna sår efter en tidigare förlust. Mina tankar går ständigt till dem, hennes make och hennes far. Det är otroligt orättvist, det är meningen att man ska vara 80+ när man dör. Men det enda man kan göra nu är att hoppas att hon är på en bättre plats. Och att hoppas att de närmaste till henne har det stöd de behöver för att komma vidare.

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till svammel svammel

  1. Kusin Åsa skriver:

    I all sorg så glömmer man bort att du/ni har gått genom samma sak och kan tror saknaden är precis lika stor än.. Kram ❤

Kommentera

