Jag har för mkt livslust för att orka gräva ned mig. Varför vara deppig när man kan vara glad, varför sakna något när man kan gilla det man har? Varför söka när man kan bli hittad istället. Är det meningen så är det helt enkelt. Det är meningen att jag ska vara just här just nu i denna situation. Saker kunde gjorts annorlunda, men vad säger att läget hade varit annorlunda? It’s meant to be helt enkelt. Jag tror inte på slumpen, varför skulle jag?

Jag har lärt mig så mycket under den här perioden så det finns inte. Jag vet vilka jag kan lita på och jag har insett vilket stöd man har i familjen. Jag hade aldrig klarat mig utan dem. Men jag har också fått finna styrkan i mig själv och den är inte alltid på topp, men snart är jag där att den är det nästan varje dag i alla fall 🙂 Och de dagar jag är svag finner jag styrkan i min familj.

Nästa steg är att sluta röka, efter att ha läst ”Tummens mamma slutar röka”.

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

