Gruv(o)lyckan?

När jag valde att flytta hit, eller nej förlåt, det var inte direkt ett val. En fyndlägenhet för rimlig peng, den tar vi. Så funkade det. Men när jag förstod att jag skulle flytta hit så trodde jag att det skulle vara misären. Vem fan vill bo på gruvlyckan liksom? Har insett nu vilka som vill bo på gruvlyckan, jag t. ex! Det är ju superbra att bo här. Jaaa, det är lite långt från centrum, men vill man kan man faktiskt gå, plus att det är tre busslinjer som går i närheten så det är inte sååå jobbigt.

Ja, det är ju lite långt till en ”riktig” affär, men det är närmare än det var på orrholmen iaf. Plus att går jag till Våxnäs har jag både ICA och Pekås att välja på. Det är även gångavståd till Willys och Rusta (detta vet jag eftersom jag gick dit i sommras när det var som varmast), och även till Lidl. Det är även gångavstånd till Bergvik, och skulle man tycka det är för långt så går det ganska täta bussar dit så det gör inte så mkt ändå 😛

Det är bilfria gårdar och alla gårdar har olika lekplatser så tröttnar man på den man har är det bara att gå till nästa gård. Nej, trots allt som hänt så trivs jag verkligen här. Jag har allt jag behöver här så varför skulle jag inte vara nöjd? Detta är ett bevis på att man måste ge allt en chans. Charlie och jag trivs, det är viktigast 😀

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

