Trots

Ska trotsen bli värre än det här?! Då orkar jag nog inte…=/ Charlie fick inte snutten när han ville idag och då började han skrika. Och skrek. Och skrek. Och skrek. Han skulle inte ha på sig kläder. Då skrek han. Han skulle inte ha på sig jacka. Då skrek han. Så här fortsatte det. Vid skor och mössa gav jag upp för vi hade bråttom till bussen. Så han fick sitta i vagnen utan mössa och skor. Men såklart krånglade han sig ur vagnen (kom ihåg, han skriker fortfarande) och förhalar så vi PRECIS missar bussen. Får ta en annan buss och han fortsätter skrika. Under bussresan gör han några uppehåll med skrikandet, mest för att han förstår att jag inte bryr mig tror jag.

När vi står på torget och väntar på bussen till fsk kan man till och med prata med honom. Han tycks ha glömt snutten. Då kommer nästa bakslag. Han vill sitta på sätet i bussen. Resan till Charlies fsk tar fem minuter. Krånglar alltså inte med det. Kommer tillslut ifrån bussen (för här skriker han inte lika mkt, antagligen för att han vet att jag gett mig fan på att vinna) och går till fsk. tvingar på honom skorna så han kommer ur vagnen. Väl inne på fsk börjar han fråga efter snutten igen. ”Den får du när du ska sova”. Blir tyst. Väl inne på avdelningen börjar gnället igen. För han vet att han förlorat mot mig, men nu finns det ju tre pedagoger som han kan vinna över istället, det måste testas. Charlie verkar inte fatta att de är mer bestämda än mig…

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

