Dag 6: Två favoritlåtar

Denna är lite knivig då jag oftast har några låtar som jag lyssnar på tills jag nästan lyssnat sönder dem. Jag är inte en sån som har 1000 låtar på spotifylistan och drar på shuffle. Jag har ca 70 låtar och har dem sorterade efter hur jag la in dem. Börjar ALLTID med första låten, dvs den som jag la in senast och många gånger om dagen börjar jag om. Så därför är det svårt för mig att säga två låtar som alltid består. Men ska göra ett försök 🙂

Håkan Hellström – Visa vid vindens ängar. Har lyssnat på Håkan till och från sen han kom, men många låtar lyssnar jag på i intervaller och jag är fast i det ”gamla”, dvs Vän med en bil och Känn ingen sorg för mig Göteborg etc. Men Visa vid vindens ängar funkar alltid och jag blir inte trött på den 🙂 Underbar är den 🙂

Tomas Ledin – 500 dagar om året. Har varit en favorit sedan jag hörde den på Allsång på skansen förra sommaren. Den är helt underbar och ger en Feel good känsla i kroppen 😀 Det är också den enda Tomas Ledin låten jag lyssnar på 🙂

Annars finns det tre artister som ALLTID funkar för mig men som kanske inte riktigt gjort mina favoritlåtar, det är; Magnus Uggla, Per Gessle och Lars Winnerbäck. Per Gessle när man är glad, Lars Winnerbäck när man är ledsen och Magnus Uggla alltid 😀

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

