Dag 7: En bekännelse

Det här blir väldigt personligt, men så får det bli. Min bekännelse är att jag har så extremt dåligt självförtroende. Jag vet att jag är en (hyffsat) bra människa, snäll och allt det där. Jag vet även att jag ser helt okej ut, men jag mår så jävla dåligt över alla finnar jag har på kinderna. Spelar ingen roll vad jag gör. de försvinner inte. Antingen är en hudvårdsrutin (för jag har testat ett par stycken nu) för stark och hela ansiktet blir torrt, eller så är det för svagt och inget händer. Dessutom går det i perioder också så man hoppas ju alltid att ”nu är det över”, men nej då. Jag har haft det så här i snart ett år och nu vet jag snart inte vad jag tar mig till. Jag tror iofs det beror på stress, men ja, det är lika jobbigt ändå. Känns som folk tittar på mig och skrattar åt mig.

Dessutom blir det ju inte självförtroendet bättre av att jag äter massa godis, glass och chips så jag håller på att gå upp i vikt. Skärpning får det bli! När det är som värst vill jag bara gömma mig, råkar jag se mig i spegeln faller jag nästan i gråt. Bara på grund av de där jäkla finnarna…

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dag 7: En bekännelse

  1. sandra nensen skriver:

    åh finnproblemet känner jag igen 😦 har alltid finnar på hakan och efter som jag är så ljus så syns de ju så väl. och har jag smink så blir de bara värre. jag kan inte käka chips för då har jag alltid en eller två nya dagen efter. man känner sig så grymt ofräch. Trodde skiten skulle försvinna när man blev gammal men icke..

  2. Lars skriver:

    Ärligt, tjejer är så jävla biologiskt ologiska varelser att jag inte kan förstå hur ni inte kan vara utrotade än. Kan ni snälla inte sluta med att kritisera varandra/er själva! Man ser ut som man ser ut, har man finnar är det väl bara att inte välja en kille som hatar finnar. Problem solved. Tänk om detta problem inte fanns, då skulle kanske tom kvinnor kunna bidra med något till mänsklighetens utveckling, utöver er reproducerande funktion.

Kommentera

