En sån däringa bra dag

som di kallert 😉 Sov hyffsat bra inatt om det inte vore för att Charlie vaknade och skrek och inte kom in till mig av sig själv utan jag var tvungen att gå och hämta honom. Sen skrek han någon mer gång, så lite trött är jag ju 😛 Men somnade hyffsat tidigt och hade sovmorgon så det går 🙂

Då vi ska till Kil idag och kommer åka buss båda sträckorna så orkade jag inte krångla med vagn, bär honom hellre än att behöva krångla med allt det där, speciellt hemresan är jobbig då busschauffören inte hjälper en av med vagnen och Charlie är trött och grinig :P. Så Charlie fick gå till bussen (brukar han ju göra så det är inga problem) och sen fick han gå från bussen till förskolan. Jag vet inte exakt hur långt det är, men det tar väl mig ca 10 min att gå typ. Skulle han bett om det skulle jag burit honom så det var inte mer med det. Men han sprang halva vägen innan han sa: ”Inte mer springa nu mamma” och gick resten. Det tog 25 minuter men det var det värt tycker jag 😀

Kom fram till förskolan med ca 7 minuter till godo, fick mig en kopp kaffe medan vi väntade på P för det var dags för utvecklingssamtal. Vi fick höra massa bra saker om Charlie, lite saker som inte var fullt lika bra men det var dels inga nyheter och sen inget som är ovanligt för åldern. Så i mina ögon var det bara positivt 😀

Sen var det dags att åka hem, åkte förbi ICA för att hämta ut Charlies julklappar, de var toppen! Jag hade oroat mig för att ”Bilar”-bilen skulle vara för liten, men den var typ den storleken som jag föreställde mig så det var bra. Hemsidan kunde ju gärna ha mått utskrivna, iaf på sånna saker. Måste bara komma ihåg att ha batterier till kassaapparaten för det följde inte med 🙂

Nu ska jag plugga litte innan jag ska hämta prinsen, möta Jippie och åka till Kil 🙂

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

