2011

Nu har snart ännu ett år gått och jag tänkte väl försöka mig på att sammanfatta detta år i ett enda inlägg. Önska mig lycka till ;D Mycket har ju trots allt hänt detta år.

Januari; Det enda som egentligen verkligen hände då var att jag åkte till Sthlm för att gå på bröllopsmässor med Giia. Det var en helg då jag lyckades undslippa magsjukan trots att jag bodde med den. En efter en insjuknade dem under tiden jag var där men jag klarade mig. Det var också den helgen jag kom fram till att jag ville ha en chokladfontän och att ballonger faktiskt inte alltid är fult.

Februari: Jag fyllde 22 år och hade en liten ålderskris eftersom jag glömt bort att jag fyllt 21. Det var även den månaden jag för första gången gick vägen Orrholmen-Gruvlyckan-Bergvik. Jag testade Fisktaco som nog var det äckligaste jag någonsin ätit, och jag fick för mig att testa att vara sminkbloggerska. Det var även under denna månad som jag skrev hembygdsarbetet om Arvika på 30 sidor på två veckor.

Mars: Jag var på scrapbookingmässan som fick mig att börja scrappa på riktigt igen. Såå det mesta jag gjorde den månaden var att scrappa. Jag testade även att lägga ned bloggen. Funkade i ca 2½ vecka.

April: Detta var månaden jag fick ny dator, vi hade dessutom första utomhusfikan för året. Dessutom hade jag VFU, dvs praktik. Jag var till Polen under påsken för en resa i ”förintelsens spår” med stora delar av min klass, en resa jag aldrig kommer ångra.

Maj: Det var månaden då ännu ett stort arbete skulle skrivas, denna gången skrev jag om norge och andra världskriget. Det var i mitten av maj jag började misstänka allergi på Charlie. Pricktestet gjordes dock inte förens 28:e juni (och sen undrar de varför gripen får kritik).

Juni: Månaden började med att jag och Peter bestämde oss för att gå isär. Sedan följde en tid av lägenhetsletande. Det var två skolavslutningar jag och Charlie var på, moster Majas och Morbror Mattias. Midsommar firades i Örebro, och jag skrev kontrakt om lägenheten på Charlies födelsedag. Jag började spendera ganska mkt tid med A och L.

Juli: den andra juli gick flyttlasset, en vecka tidigare än beräknat. Den tredje juli var det kalas för Charlie. Större delen av tiden spenderades med Charlie, Pernilla, A och L och de barnfria helgerna spenderades ofta på krogen. Kanske inte var det smartaste, men det var så jag agerade då. Jag behövde nog den perioden också. Juli var en blandad månad då jag kände lycka över att vara ”fri” men var olycklig över att spendera så mycket tid utan Charlie som jag gjorde.

Augusti: Jag panikpluggade ikapp hela sommarkurserna som jag bara stuntat i hela sommaren. Enda anledningen till att jag lyckades var för att Giia och Billy tog Charlie en dag. Jag hade inflyttningsfest som väl var sisådär 😛 Det var även jävligt varmt och jag envisades med att gå överallt. Jag hade kursstart.

september: Var månaden jag blev sviken av vad jag trodde var min bästa vän. Det var typ det enda som hände den månaden, vilket färgade ganska mycket faktiskt. Jag märkte dessutom att flera gemensamma vänner valde att utesluta mig trots att P och jag aldrig bett någon välja sida.

Oktober: var den månaden vi skulle gift oss. Istället var jag den helgen på Scrapbookingmässans träff. Det var den månaden jag började prata och för första gången träffade Han. Det var månaden min kusin dog efter en lång kamp mot cancern. Jag och Charlie var till leklandet och lekte 🙂 Jag bytte bloggplattform dessutom. Jag var på Dia Psalmas avskedkonsert med Mija. Charlie fick för första gången hänga med till Uni och charma alla där 🙂

November: Var ute med Pernilla och Madde. Var en månad av otroligt mycket lycka och glädje men även av trötthet. Sömnproblemen var som värst under november, även om de alltid funnits sedan april åtminstonde. Bestämde mig en gång för alla att inte ta någon skit.

December: Började med en tenta som jag kuggade. det är typ det enda ”stora” som hänt. Annars har både november och december spenderats med personer som betyder mycket.

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

