Nu vänder vi blad

Nu är det slut i hacket på skivan. Det är snart ett nytt år och jag lever ett nytt liv. Mycket har hänt detta året och jag är jävligt stolt att jag lyckades resa på mig igen. Jag lämnade ett förhållande som var allt annat än bra och började om. Människor jag anförtrott mig åt har svikit och det har funnits (och finns fortfarande) dagar då jag inte velat resa mig ur sängen. Jag har fått tagit skit samtidigt som jag klarat av allt med Charlie och försökt hänga med i skolan.

Men jag har också fått mycket detta året. Jag har fått mer än jag förlorat det är en sak som är säker. Flera nära vänner och ett starkare band till familjen och även en starkare relation till de vännerna som stannade kvar. Det finns inget jag nu i efterhand skulle ändra på, förutom att jag skulle inte låta någon trampa på mig. Men nu efter ett halvår kan du bara försöka, men jag vinner.

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

