Gott nytt år!

Det är årets sista dag idag. Jag tänker inte summera året för det är redan gjort, inte så mkt har hänt sen dess så det går nog bra ändå 🙂 Detta är ju ändå året då ALLT hände i princip. Så mycket som blev och till viss del fortfarande är nytt för mig. Fyra år av livsläxor har jag tagit till mig det här året. Jag gör aldrig samma misstag igen, men kanske har jag istället blivit extrem? Jag jobbar på att hitta medelvägen, hoppas komma dit under 2012.

Let your past make you better, not bitter. Äntligen har jag kommit dit. Visst har jag varit bitter, men har ändå alltid försökt se det positiva i allt. Du kan inte ändra det förflutna och du kan inte se in i framtiden, lev i nuet. Och i nuet är jag jävligt nöjd för tillfället. Allt går ihop, ekonomin ordnar sig, nära och kära finns där för mig och jag har vunnit många vänner och bekanta detta året. Jag har även förlorat några, men är det verkligen min förlust?

Att det sedan finns en speciell där som förgyller min dag är inte helt fel det heller. Mer än så säger jag inte idag, kanske en annan dag 🙂

Årets sista dag har spenderats nästan så bra som det skulle kunnat, den enda pusselbiten som fattades var Charlie, då hade det varit perfekt. Men man kan inte få allt och när jag pratade med honom idag så verkade det som han hade det toppenbra ändå 🙂 Idag ska jag göra något som är så otypiskt mig som det kan bli. Jag ska på fest där jag bara känner (vad jag vet iaf) en enda person och jag ser fram emot det 🙂

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

