Underbara unge <3

Åh, det är helt underbart vad ”med” Charlie är, han hjälper mig att bädda ihop soffan och att städa 🙂 Igår hjälpte han mig grädda våfflor och dagen innan det hjälpte han mig med kladdkakan 🙂 Han är superduktig och det är så kul 🙂 Dessutom får han ju beröm för att han är med och gör saker så då vill han ju bara ännu mer 🙂 Men Sorry alla 1-3 åringar, han är redan bortlovad till Ellie 😉

På natten har han fortfarande blöja och igår morse funderade jag på vad han gjorde (jag låg fortfarande i ”sängen”), kommer upp och inser att han tagit av sig blöjan och kissar på pottan! Duktig! Han är ganska självgående, vore det inte för själva torkandet skulle han kunna gå helt själv på pottan, för han kissar, tömmer pottan i toan och spolar. Gud nåde mig om jag försöker hjälpa till 😉 Nackdelen är dock att nu vill han inte ha blöja överhuvudtaget och det kan komma att bli ett problem då han nog inte är redo för att vara blöjfri jämnt då han kan glömma bort sig själv här hemma när han leker, då glömmer han nog bort sig på förskolan också. Det är ju inte bråttom direkt 🙂 Men här hemma har det bara gått tre blöjor sen han kom hem 🙂

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

