Pulka!

En tur till Kil fick avsluta jullovet. Charlie kom lite efter åtta i morse och då myste vi lite innan vi åkte till Biltema för att köpa tefat (sånt man åker på alltså). Sen åkte vi till stan och tog bussen till kil 🙂 Det var en ny buss så vi fick chansen att testa deras bilbarnstol som sitter på sätet. Det är i min mening en bra grejj, men bältet var för kort. Man ”ska” åka bakåtvänd till man är fyra år, helst längre, men bältet i stolen var precis så att det räckte till Charlie som är 2½. Men man kan inte få allt. Det var annars en bra storlek på den för Charlie skulle längdmässigt nog kunna åka i den till han är fyra år. Men Charlie var lite kinkig över det eftersom han oftast sitter vanligt i sätet.

Väl i Kil såg vi lite på Smurfarna innan det var dags att bege sig till backen! Barnen tyckte det var skitrolig och deras glädjeskrik hördes nog över hela kil 😉 Jag var till en början tveksam på om Charlie var ”redo” för att åka tefat men han var superduktig 🙂 Han höll i sig så bra så 🙂 Vi fikade lite och åkte mer innan vi vände tillbaka hem till JP och I. Barnen var helt slutkörda men fick lite ny energi i form av pannkakor 😉 Det lektes och busades 🙂 Och det var jättekul att busa i snön när vi väntade på bussen 🙂 Kul, förra året hatade Charlie snön men nu var det hur kul som helst 😀

Lillprins sover nu och jag ska äta lite innan jag ska skriva på arbetet 🙂 Ska försöka bli klar med det snart så jag kan plugga till omtentan istället 😀 Toppen! Bjuder på en bild på mig och Charlie 🙂 Fotograf är JP (även om upphovsrätten inte är så viktig för honom 😉 )

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

