Med begränsad ekonomi har man inte råd med så mycket och man måste prioritera vad man köper. Därför är det så underbart när man har familj som ställer upp. Jag har fått otroligt mycket saker av min familj trots att de antagligen bara tycker de rensat ut förråden. Jag tror de har svårt att veta hur tacksam jag faktiskt är över gardiner, en hallmöbel och gardinstänger. Ännu gladare är jag över allt som Charlie får, det mesta han har på sitt rum har han fått över någon annan.

Jag önskar alla som gett honom saker fick se glädjen i hans ögon. Han var helt lyrisk när han såg att han fått nya filmer. Och skivorna han fått av morfar vill han lyssna på tre-fyra gånger per dag. Jag kan inte ge honom allt detta och därför blir jag rörd till tårar när jag tänker på hur många som hjälper mig och honom, även om de antagligen skulle kalla det ”ingen big deal” men för mig är det det! För alla saker jag och Charlie fått kommer jag vara evigt tacksam, för det är ett bra bevis på hur underbar familj jag har!

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

