Vet du en grej?

Min älskade son har gett mig tårar i ögonen idag, på ett bra sätt. Vi satt lugnt och fint i soffan när följande konversation pågår:

Charlie: Mamma, vet du en grej?
Jag: Nej?
Charlie: Jag tycker om dig!
Jag: Jag tycker om dig med.

Detta fortsatte han med säkert 8-10 gånger. Vid sista gången fick jag inte ens fram att säga att jag tyckte om honom med, så rörd var jag. Något jag lärt mig är att så ofta man bara kan lyssna på sitt/sina barn. Därför kan jag kännas elak mot ”vuxna” för att jag kan avbryta bara för att höra på vad Charlie vill osv. Men det började jag med för att jag nästan missade första gången han sa att han älskade mig. Jag satt vid datorn eller nått och tyckte jag hade viktigare saker för mig än att lyssna på honom och han sa ”mamma” flera gånger och tillslut orkade jag mig väl fråga vad han ville. Fick då svaret: ässar dej! Sen dess är mitt mål att alltid lyssna på vad han säger. För han är viktig, och han är ännu för liten för att förstå att man turas om med att prata.

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

