Dagen

Då jag är sjuk fortfarande stannade vi hemma idag. Vi började dagen med en sen frulle för att sen njuta av det fina ”vårvädret” som antagligen inte kommer hålla i sig. Vi började i lekplatsen utanför oss men den är ganska värdelös när gungorna är borttagna så vi gick till granngården. Den lekplatsen var mycket roligare för det fanns en större ruschkana, en vipp-bräda och tre andra sorters ”gungsaker”. Charlie älskade den lekplatsen, kommer nog hänga mycket där 🙂

Vi har även tvättat och haft oss 🙂 Imorgon blir det öppna förskolan i Västerstrandskyrkan, antagligen skulle även pappa Peter komma. Blir kul för prinsen att träffa pappa också 🙂 Sen efter det ska jag och Charlie vidare till Biltema och köpa prinsen en dockvagn. Han har tjatat öronen av mig så det är väl lika bra 😛 Skulle försöka få fram info om huruvida den är bra eller inte så jag googlade (ja, google it är mitt mellannamn) och fick fram en familjelivs-tråd där det diskuterades huruvida deras söner fick leka med dockvagnar eller inte. Hallå, lever vi på stenåldern eller? Min son får leka med dockor om han vill, och om jag en dag får en dotter kommer hon få leka med bilar och transformers om hon vill. Jag går inte så långt som debatten som pågår nu där man ska sluta med könstillhörighet på barn och istället kalla dem för ”hen” men jag anser att ALLA barn ska få leka med det de vill leka med! Nu är Charlie intresserad av allt möjligt. Han leker med bilar, bygger tågbana, leker i sitt leksakskök och han kommer snart leka med en dockvagn. So what? Jag lekte med bilar och byggde lego när jag var liten, det blev folk av mig också…

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

