Dålig dag

Ja de dåliga dagarna blir bara fler och fler. Jag vet inte varför men ja, det är väl svårt att vara positiv när man går till bussen med barnvagn innan första plogbilen vaknat (nej förlåt, nu var jag elak, den FÖRSTA hade nog vaknat, men han försökte väcka de andra misstänker jag. Tack gode gud att jag köpte den där fyrhjuliga för den trehjuliga hade inte pallat dagen. Jag fortsatte min vandring på oplogade gator as usual.

Sen blev det lite bättre när vi hade vår fältstudie, vilket innebär att vi höll i en lektion för RIKTIGA elever! Det är snart ett år sedan sist så det var awesome! Lektionen idag var också bra, älskade den, även om det bestod av att välja sin favoritfärg och måla fiskar 😉

Men sen gick det utför igen. Blev ifrånåkt av en buss (Tack för den Karlstadsbuss) trots att det var TRE minuter kvar innan den skulle åka från Stora Torget. För er som inte vet, alla bussar startar vid stora torget, det är alltså en av de få hållplatserna man inte lämnar förtidigt. Ändå har detta hänt mig tre gånger!

Men Charlie lättar upp min dag ganska mycket. Dels ville han hem så fort han såg mig på förskolan, och när vi stod på torget och väntade på bussen vände han sig mot mig och sa: ”Du älskar mig mamma”. Det är så skönt att han VET det!

Har dessutom fått ett telefonsamtal från Charlies nya förskola, usch det börjar kännas så verkligt. Hur tusan ska jag kunna säga hejdå till Örnen?!

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

