Som ni kanske vet…

Så gillar jag djur! Alla djur dessutom! Jag kan sitta och klappa en orm eller ha den runt halsen och allt det där. Det enda som inte går är spindlar och insekter. Jag har länge längtat efter två djursorter, utom de jag har, och det är hamster och fisk. Inte på samma ställe som ni kanske förstå då hamstern skulle drunkna under vatten och fiskarna skulle dö utan det. Helst av allt skulle jag vilja ha ett akvarium, men jag har faktiskt inget bra ställe för just det i den här lägenheten då det lätt blir algbildning om det står i solen och då finns bara hallen kvar och där går det förbi för mycket folk. Sägs det. Men jag skyller på att jag inte har råd med det akvariet jag skulle vilja ha. Jag vill inte ha något fjuttigt 1000-kronors akvarium heller. Nej fan, stort ska det vara med mycket fisk.

Så det fick bli en hamster. Billig bur, ensamdjur och lätta att ha att göra med. Blev en guldhamster vid namn Nova (ja det bestämde jag !). Vi låtsas att Charlie ville ha en hamster, men sanningen är att han knappt brydde sig, han ville också ha fisk! Så ja, det är MIN hamster, fast Charlie gillar den han med! 🙂

Hon står inne på byrån i mitt rum och nu är dörren stängd för att hon inte ska stressas mer. För det slumpade sig så illa att jag kom och skulle köpa nästan samtidigt som de anlänt så hon är ju dubbelt stressad stackarn! Det är en plastbur så katterna ska inte komma åt såvida hon inte klättrar i den lilla biten galler högst upp och jag har svårt att se henne ta sig dit faktiskt. Men ja, jag ska hålla koll och försöka hitta något att täcka det med.  Sist vi var in och kollade (utan att öppna buren såklart!) sov hon och Charlie ville inte ens springa i vardagsrummet utan viskade: ”råttan sover!” så ja, han bryr sig nog han också ❤

Det passar bra med det rosa temat i sovrummet också med en rosa bur 😉

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

