Varning för politik igen då…

Detta kommer alltid vara dagen jag minns när jag istället för att fortsätta gå rakt fram valde att svänga. Jag har, som kanske framgick i förra inlägget, märkt att nya saker är för mig viktiga. Det handlar inte längre om hur stor skatt man ska betala (även om den frågan är viktig fortfarande…) utan det handlar om chansen till ett samhälle som jag vill att mitt (mina i framtiden) barn ska kunna växa upp i. Ett samhälle där man inte behöver övervaka varje steg en människa tar. Ett samhälle där man är oskyldig till motsatsen bevisats. För mina tidigare ställningstagande har vänsterpartiet fungerat utmärkt. Och de röstade ju emot datalagringsdirektivet. MEN alla andra inskränkningar har de och kommer de antagligen att fortsätta rösta för.

Så jag svängde. För att visa att jag vill inte leva i en värld där mina samtal ska spåras, det räcker med att man kunde innan få fram vem jag pratat med när. Nu ska polisen kunna få information om vart jag var när jag ringde osv. Nej tack! Jag vill inte leva i en värld där alla samtal och mejl går genom ett filter och leder till att oskyldiga småbarnsfamiljer blir misstänkta och polisen kommer och behandlar de vuxna som terrormisstänkta.

Och detta var spiken i kistan! Jag har sedan piratpartiet bildades varit emot det. Kallat  det för ett enfråge-parti och skrattat åt deras väljare. Typ. Men sen har ögonen öppnats på mig. Inte nog med att de håller på att bredda sig. Den enda frågan (som det från början handlade om) är väldigt viktig! Det tog ett tag, men nu har även jag insett. Detta firas med en tripp till IKEA.

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Varning för politik igen då…

  1. Anders skriver:

    Välkommen ombord. Vi har creative common cookies!

  2. morr skriver:

    woohoo! 😉

  3. JP skriver:

    Haha! And we can copy more 😉

  4. Ping: Första maj | svarttusch

  5. Ping: Första maj (Kopierat från gamla bloggen) « Svarttusch

Kommentera

