Dagen

Dagen började med en tripp till Uni för en obligatorisk lektion. Den började dock med att en lärare förklarade vad som gick fel med vår tentakomplettering. Visst hade lärarna gjort fel men de fick ta lite vääääl mycket skit tycker jag. Det är ju knappast så det går att göra det ogjort, då får man ju göra det bästa av situationen anser jag. Sen blev det ”mönster” som stod på schemat. Hittade något jag tyckte var roligt för det handlade om logiskt tänkande och sånt kan jag ju 🙂

Sen till förskolan, hämta Charlie som jag inte sett på nästan en vecka! Uj vad skönt det var att träffa honom igen! På väg hem gick vi till träden som står vid vår gård för att leta påskris. Jag vet inte om man ska ha speciellt ris, men vi plockade en kvist (självklart från backen, AJAJ att röra från träden). Charlie blev väldigt fundersam när jag sa att vi skulle plocka ris, han såg väl matris framför sig haha 😀 Sen pyntade vi det med några fjädrar som jag hade över sen förra året 🙂

Efter det blev det dags att klippa Charlies hår 🙂 Några centimeter försvann och han blev sååå nöjd 🙂 Sen när jag skulle duscha av honom ville han bada så det var väl lika bra att han fick bada 🙂 Annars har vi inte gjort så jättemycket. Imorgon är det Charlies sista dag på hans förskola och på tisdag nästa vecka så skolas han in på sin nya =( Det ska bli kul att ha honom närmare, men samtidigt tycker jag det är jobbigt att säga hejdå till hans gamla. Men ja, vi överlever nog.

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

