Helgen

I fredags åkte jag och Charlie till Göteborg. Vi började med att irra omkring på Centralen. Jag skulle försöka hitta någonstans där jag kunde köpa busskort, det är ju ganska viktigt att ha biljett när man åker med västtrafik har jag hört 😉 Sen gick vi till spårvagnen och åkte till vandrarhemmet och checkade in. Det var ganska fint ändå, även om jag inte förstår varför de valde att ha en ”bucklig” heltäckningsmatta. Gjorde svinont att gå på 😛 Men det fanns platt-tv och wifi, så det var bra 😀 När vi checkat in var det dags att äta något, vi hittade en willys butik i närheten där vi köpte lite mat och frukost till dagen efter. Sen gick vi och la oss, charlie hade lite svårt att somna men det var ju inte så konstigt, dels hade han inte varit lika aktiv under dagen och sen var det ju inte hemma. Jag spenderade kvällen vid datorn för det var alternativen jag hade.

Lördag morgon började med att vi åt frukost och sen gick vi till spårvagnen och åkte till Järntorget. Det vill säga en resa på ca 3 minuter, men hittar man inte så hittar man inte brukar jag säga 🙂 Sen hittade vi hyffsat lätt till färjeterminalen. Jag hade ändå avsatt en halvtimme till ”hoppsan vi gick vilse”-tid, men vi gick aldrig vilse haha 😛 Tacka gudarna för kartor i mobilen! 🙂 Så det blev lite väntan på terminalen, men det gick galant ändå 🙂

Väl på båten så fanns det mycket roligt att göra. Vi lekte på två olika lekställen och Charlie fiskade fiskdamm och vinkade till Nicke Nyfiken. Vi köpte även lite godis faktiskt 😉 Vi skulle ju åka direkt tillbaka så vi fick stanna på båten i en och en halvtimme så slapp vi krångla med att gå av och grejjer 🙂 Då passade Charlie på att sova lite också 😉 Medan jag fick se en säkerhetsövning haha 🙂 Charlie skötte sig riktigt bra hela båtresan, antagligen för att det var full fokus på honom 🙂 Skönt var det i alla fall 🙂

När vi gått av båten åkte vi direkt till vandrarhemmet, klockan var för mycket för något annat. Så då slappade vi lite innan Charlie somnade 🙂 För min del blev det ytterligare en kväll vid datorn, men jag klagar inte 😉

Söndagen shoppade vi, inte så mycket men ändå 🙂 Blev en Hello Kitty klocka till Charlie, det var han själv som skrek att han ville ha den så då fick han den 🙂 Och till mig köpte jag en tröja och en jeansjacka 🙂 Lagom mycket alltså 🙂 Sen blev det dags att åka tåget hem till Wermland. Hamnade såklart vid ett par gnällkärringar som tyckte jag var världens sämsta mamma för att Charlie såg på en film! De stirrade och hade sig, plus pratade sins emellan om hur dålig jag var. Herregud säger jag bara. Om de hade varit med under helgen så hade de förstått att det gör inte så mkt att man ser EN film, han har ju knappt sett på bolibompa ens under helgen! Det viktigaste är ju ändå att jag vet att jag gjorde rätt. Han var ju helt slutkörd efter helgen så han hade nog inte orkat annat än att se på film. Det var nog det enda dåliga med hela resan faktiskt. Annars hade vi det jättebra 🙂

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

