Tuff vecka

Detta har varit en tuff vecka på flera olika sätt, det värsta vad ju såklart att ta bort Diesel även om jag är övertygad om att det var det bästa för honom. Jag är så glad att jag fortfarande har så mycket fint i mitt liv. Jag har familjen, vänner, Charlie och Turbo. Det betyder jävligt mycket att veta att jag kan ringa vem som helst och få stöd. Det som är jobbigast är dock att vara skyldig massa pengar till pappa, men ska klara av att betala tillbaka det också såklart. Jag försöker blicka framåt, jag saknar honom fortfarande väldigt mycket och kan tycka att jag hör honom komma. Han saknas i sängen om nätterna och jag saknar hur han och Turbo bråkade om översta etappen av kattställningen. Men jag kan inte gräva ned mig i det här, jag måste vidare.

Turbo är i alla fall tillbaka i sitt gamla jag, han äter massor och gosar mest hela tiden. Kanske mådde han inte bra av att Diesel var dålig, han kände nog tyvärr av det mer än jag gjorde. Jag har aldrig känt såhär innan när ett djur gått bort, antagligen för att Diesel var mitt andra riktiga husdjur. Tidigare har jag ju bott hemma och har kunnat ”tröttna” och överlämna ansvaret till mamma. Men Turbo och Diesel var MINA och ingen kunde ta över ansvaret, även om C’s far såklart hjälpte mig de åren vi bodde ihop. Men det är såhär att bli vuxen antar jag. Får se hur Turbo klarar av att vara ensamkatt igen, vi skaffade ju Diesel för att Turbo inte verkade vilja vara själv, men jag vill inte skaffa en katt till igen. Inte nu i alla fall. Då får det vänta till jag har mer pengar, när jag kommer ha en buffert för veterinärbesök…

Gårdagskvällen spenderades hos härliga grannar där vi åt gott och såg på film. En helt lagom kväll helt enkelt. Det var precis vad jag behövde och orkade med. Det enda jag kan önska av framtiden nu är att folk slutar ljuga och manipulera, men det är väl för mycket begärt.

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

