Helgen

Jag sitter just nu på ett tåg från Skövde. Jag kommer komma en timme och 45 minuter sen till Karlstad om tågen hädanefter är i tid. Lite bitter vill jag egentligen vara, men ser ingen anledning att vara bitter när jag faktiskt haft en helt underbar helg som jag aldrig kommer glömma. Den blev bättre än jag någonsin ens hoppats. Jag känner på ett sätt som jag nog aldrig tidigare känt. Det var otroligt jobbigt att åka i morse, men jag försöker ändå vara positiv.

Men sen i fredags har jag åkt mer tåg än jag gjort det senaste året 😉 jag blev försenad både dit och nu även hem. Jag som tidigare varit så positiv till tåg börjar nu tycka att det kanske inte är någon höjdare 😉 men ja, så kan det ju vara ibland. Även om det inneburit hittills att jag suttit en timme i Mjölby och en timme i Skövde så är det lätt värt det, för det jag fick i slutändan är värt så sjukt mycket.

Jag är så sjukt tacksam för alla småsaker som lett till dit jag är idag. Det är en enda lång rad sammanträffanden som påverkat mer än man någonsin kan tro. I nuläget är jag på god väg mot att vara färdigutbildad till mitt drömyrke, världens mest underbara son, fantastiska vänner och världens bästa kille att kalla min. Till råga på allt har jag återigen förälskat mig i politiken och vill engagera mig för att göra skillnad. Livet är gött helt enkelt 🙂

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

