En fredag med SJ.

Dagen började med att jag vaknade innan klockan ringde. Bara det är egentligen underligt med tanke på att jag somnat sent och att klockan ändå var ställd på ganska tidigt. Men det var bara att gå upp och göra sig i ordning. Klockan 08:05 tog jag bussen hemmifrån ned till stan. Jag gick till tågstationen, hämtade ut biljetterna och gick till Pressbyrån och köpte mig en smörgås och ett paket cigaretter. Egentligen försöker jag byta ut cigaretterna mot snus. Jag vet att det bästa är att sluta överhuvudtaget, men med snusen så skadar jag i alla fall inte Charlie. Men jag visste att jag skulle inte klara resan/helgen utan cigaretter så jag passade på att köpa när jag visste att jag hade tid.

Jag äter upp min smörgås och väntar sedan på tåget. Det blir en lång väntan. Jag fungerar absolut inte under stress och min stress börjar väldigt tidigt, därför åkte jag ned på tok för tidigt. Jag hade kunnat ta den senare bussen egentligen, men då hade jag haft ångest så jag valde att åka tidigare. Därför spenderar jag väldigt mycket av min tid med att vänta på saker. På bussar, tåg, lektioner och vänner. För jag är alltid sjukt tidig. I alla fall. Tåget kommer äntligen och jag går in och sätter mig. Tar upp datorn och börjar se på Gossip Girl. Första bytet sker i Hallsberg, väntetiden till bytet var en halvtimme så jag började med att leta upp rätt plattform. När jag lyckats lokalisera den gick jag en runda på ”stan” för att försöka hitta plåster då jag dumt nog valde skor jag inte gått in och glömde att ta med plåster. Jag gick in i en underbar affär där det såldes både choklad, naturgodis och naturläkemedel. Hon sålde dock inga plåster, men hon hade egna som jag fick två av. Underbara människa!

Sen går jag tillbaka och väntar på tåget. Detta tåg ska ta mig till Mjölby. Tåget kommer i tid, och det kommer också fram i tid. Men det hjälper inte så mycket eftersom tåget jag ska ta från Mjölby till Hässleholm är sent. Hela en timme sent faktiskt, så jag sitter strandad i Mjölby över en timme. För att göra det bästa av tiden så äter jag lunch i form av en grillad med bröd från pressbyrån och solar. Tåget kommer precis en timme sent. Till råga på allt är det fel vagn med så min sittplats jag bokat ”finns” inte. Jag får dock en sittplats ändå, men är hela tiden orolig att någon ska komma och säga att jag sitter på deras plats. Men denna någon kommer aldrig, som tur är. Under alla resor ser jag på Gossip Girl så det hade varit jobbigt att flytta runt mellan platser. Jag har lite smått ångest när jag sitter på tåget eftersom jag att ska till Hässleholm och ska där byta till ett tåg som ska ta mig till Sölvesborg. Jag håller hela tiden tummarna för att tåget ska hinna komma innan tåget till Sölvesborg åker. Som tur är så kommer mitt tåg in, innan det anslutande tåget ens kommit. Jag stiger på tåget och jag försöker överleva alla fjärilar som bor i magen och flyger runt. Jag inser dessutom att jag sitter i fel halva av tåget så jag får flytta bakåt i tåget. Men det är ju en småsak egentligen. Egentligen skulle jag varit framme i Sölvesborg klockan 14:57, men det blev 15:57 istället. En timme är ju inte så lång försening egentligen så man får vara nöjd med det lilla 🙂

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till En fredag med SJ.

  1. sandra nensén skriver:

    haha jag är oxå skit stressad när jag ska träffa nån eller med bussen osv och kommer ALLTID förtidigt ändå hatar jag att vänta..

Kommentera

