En sån dag

Dagen började med extrem ångest över sommaren… Det blev bra mycket bättre när jag blev tipsad av en kompis om hur jag kunde söka ett jobb. Så på tisdag ska jag på arbetsintervju.

Sen blev det tentadags. Hade extrem ångest innan, men det känns som den borde gått vägen ändå. Nu har jag även handlat det viktigaste. Dvs, blöjor, hamstermat, toapapper och bacon! Okej, bacon var inte så viktigt med det var billigt 😉 Imorgon bär det iväg till Trollhättan på möte och sen på söndag är det kalas för min storasyster 🙂 Jag har ju tyvärr ingen present att ge, men är säker på att hon förstår 🙂

Nu är ett läsår som ensamstående mamma avklarat. Jävlar vad jobbigt det varit! Att jag tagit mig igenom det är helt otroligt om jag ska vara ärlig. Det har varit nära att jag bara velat lägga av, söka första bästa jobb som vad som helst för det har inte funnits ork till att läsa. Men jag gjorde det! Nu är det bara en termin kvar, sen är jag lärare! 4½ år efter att jag påbörjat utbildningen, och jag hann få barn under den tiden också, inte illa pinkat! Jag kommer vara färdig en månad innan jag fyller 24, helt underbart! Hur många är utbildade till sitt drömjobb vid den åldern liksom? Nej, livet är åsum helt enkelt! Och jag har skrivit in mig på arbetsförmedlingen!

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

