Jag har blivit den jag alltid velat vara

Äntligen är jag den personen jag alltid velat vara. När folk idag frågar mig hur det är och jag svarar ”det är bara fint” eller ”det är bra” så ljuger jag inte. Det ÄR bra. Självklart finns det jobbiga saker i livet. Trots är inte så jättekul, att bo 47,2 mil från sin pojkvän är inte så jäkla rockigt heller för den delen och det är lite jobbigt att tänka på pengar. Men tänk ändå! Jag HAR en son som kan trotsa mot mig, det är inte alla som har det! Och även om Jimmie bor allt för många mil bort så är jag lycklig. Och pengar löser sig alltid som man brukar säga. Visst skulle jag kunna vara sjukt negativ, let’s face it, jag har varit VÄRLDSBÄST på att vara negativ. Men inte nu längre. Förändringen började lite smått redan förra sommaren och nu är jag verkligen där! Jag sitter kanske inte i min ensamhet och ler hela tiden, men när jag pratar med någon har jag ofta ett leende på läpparna och det är äkta. Jag känner mig lycklig i grund och botten. Visst kan jag ha tillfällen då jag är lite arg eller sur, men det går över. Det är inte som innan då jag var bitter 24/7. 

Jag skrattar, jag skojar och jag har roligt. Jimmy som jag började umgås med först förra sommaren (vi var ju bara ”bekanta” innan) sa för några helger sedan att det var en helt annan Malin han träffade då, jämfört med i somras. Och det kändes underbart att någon annan också märker skillnaden. Jag har även fått frågan ”Är du alltid glad?” och jaaaa, det är nästan så 🙂 Det gäller att försöka se det positiva i allt! Det går oftast i alla fall! Och jag har så mycket att vara glad för, så varför gräva ned sig för småsaker när allt på det stora hela är underbart? Oftast vill man ju inte förändras, men just denna förändringen är så sjukt bra ju! Livet är toppen helt enkelt! Och nu ska jag gå och hämta min älskade trotsunge! 

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

