Har ditt barn det där lilla extra?

På familjeliv.se finns nu en tråd där de frågar om ”Har ditt barn det där lilla extra?” och det är ca 5% som svarat att deras barn inte har det. Det som trådstarten menar är alltså om barnet har ”det lilla extra” som får alla att smälta. Min fråga är väl ändå: har inte alla barn det där lilla extra? Jag smälter vid åsynen av ALLA barn. Visst kan vissa barn få mig att smälta lite extra, och jag vet att t. ex att min lillasyster möttes av leenden vart vi än gick. Men samtidigt, jag tycker väl ändå att alla barn har det där lilla extra. Charlie får många leenden, och det är många som kommer fram och berättar hur duktig han är (när man åker buss eller så) men jag skulle inte tycka att han är mer speciell än alla andra barn (även om jag självklart tycker det eftersom han är MITT barn). Tycker man om barn tror jag man smälter för alla barn helt enkelt. Jag tror inte på ”det där lilla extra” helt enkelt.

Jag vill inte på något sätt förarga någon genom detta inlägg, men jag tror verkligen det där extra finns hos alla barn. Vissa pågrund av deras söta utseende, vissa barn är ju GUDOMLIGT söta, vissa för deras personlighet och många andra anledningar. Charlie är både söt och har en väldig personlighet, men det tycker jag ju också om alla barn 😉 För mig är Charlie speciell, och visst får man kommentarer av omgivningen och förskolelärare t. ex om hur han är, men det tror jag alla föräldrar får.

Det är redan så mycket tävlande föräldrar emellan. Vem går först, vem pratar först och vem får Nobelpriset först osv. Måste vi verkligen tävla om det här också? Barn är enskilda individer, och alla är de underbara på sitt sätt. Barn är söta och underbara, precis som kattungar. Antagligen för att ingen ska få för sig att skada dem.

Om svarttusch

En tjugotvååring lärarstuderande ensamstående mamma. Visst låter det underbart? Skriver ofta om min vardag men blandar ibland in lite tankar och funderingar, kanske till och med lite politik?
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

